úterý, září 04, 2007

Pandanet Go European Cup v Brně

Jak jsem napsal v předchozích zprávách, tak se stalo, s Leničkou jsme se zúčastnili PGEC v Brně (Lenička o tom napsala na svých stránkách: http://lenicky-zahradka.blog.cz/0709/turnaj-go). Ještě třeba dodat, že Pardubice reprezentoval ještě Tukan, zatímco ostatní co o tom uvažovali se nakonec zalekli a nejeli.
Do turnaje jsem jel s tím, že můj vstupní rating 18k by měl být podhodnocený a měl bych vyhrávat, což se docela potvrdilo, ale je to turnaj a může se přihodit cokoli. Například hned v první hře jsem soupeři umrtvil velkou skupinu, abych potom v koncovce přehlédnul atari na své kameny, které ji střihaly; naštěstí si toho nevšimnul ani soupeř a tak jsem to v následujícím tahu opravil, ale kdo ví, jak by to skončilo kdyby toho využil (vyhrál jsem asi o 50 a ta skupina byla tak za 25 – takže by to bylo hodně napínavé). I v dalších kolech jsem předvedl nějaké blbosti, třeba ve čtvrtém kole (s mladým Slávkem Zmekem) jsem tak dlouho (nejmíň 5 minut) přemýšlel odkud začít útočit až jsem to položil na to nejnesmyslnější místo a soupeř to následujícím tahem zabetonoval a přitom jsem v pohodě mohl sebrat jeden kámen a proniknout mu do strany (nejméně 10 bodů). V pátém kole to byl hrozně nervózní zápas, protože se soupeři stále zlepšovali a já chtěl cenu za 5 výher, nakonec se to podařilo, ale únava po 2,5 hodinové bitvě byla hrozná. Korunu všemu nasadilo poslední šesté kolo (soupeřka do turnaje přišla s 15k a měla černé), hra to byla hodně vyrovnaná, sice se mi povedly nějaké lokální boje, ale za cenu opevnění soupeřčina území, takže si ani nejsem jist, jestli to stálo za to a ke konci jsem nějak psychicky odpadal. Nicméně nic důležitého jsem neztratil a spočítali jsme výsledek – 77 proti 70 + 6,5 – smůla, o jeden špatně položený kámen (a rozdíl v ceně byl víc než kompletní sada skleněných kamenů). Takže jsem dostal cenu za 5 výher, šestá mi nevyšla – i když jsem o tom později přemýšlel a tak nějak si myslím, že jsem (ano, už 10 let pracuji po studiu na MFF jako matematik) udělal chybu při sčítání – určitě jsem počítal 3 černá území: 10, 20 a 3*12+1 nebo 3*11+4, no a 37+30 není 77, ale radši na to nemyslet, v análech je navždy zapsáno, že vyhrál černý (a třeba soupeřka taky vynásobila špatně moje území). Ale poučení pro příště je určitě: pokud je výsledek těsný, tak to radši ještě jednou přepočítáme. Jenomže já tou dobou cítil úlevu, že to mám za sebou, i tak vcelku úspěšně, takže jsem byl spokojený.
Podobně jsem to psal i o předešlém turnaji v Blansku, tyto turnaje jsou (až nečekaně) psychicky i fyzicky hrozně vyčerpávající, plánovaný čas kola 4 hodiny plus ještě přestávka způsobuje dlouhé čekání a to ubíjí. Ještě dobře to zvládají děti, ty si neustále hrají a blbnou, ale to my dospělí nějak neděláme, někteří kouří a pijí kávu, ale to my taky neděláme ...
Lenička si to popsala sama na výše uvedeném odkazu, takže ještě krátce o Tukanovi. Ten se držel velmi dobře, ale v sobotu bohužel jednou prohrál, takže po první nedělní výhře měl 4 body a poslední kolo hrál napínavý zápas o cenu s borcem, který měl taky 4 body. Bylo to vyrovnané, jak už asi ta poslední kola bývají, ale bohužel mu to o pár bodů nevyšlo. Ale stejně byl spokojený: 4 výhry a +90 bodů do ratingu - odjížděl s více než přijel.
Turnaj se konal na brněnské přehradě v hotelu Santon, prostředí bylo hezké, dalo se tam pro uklidnění procházet kolem přehrady.
Celkově to tedy můžeme hodnotit kladně a příště snad opět.Taky jsme si konečně koupili goban a kameny, takže nebudeme limitováni pouze tím jedním v čajovně.

Žádné komentáře:

5th World Collegiate Weichi(Go) Championship 2018

Ahoj, od 9.7. do 15.7. jsem se společně s Petrem Střelcem a Janem Vráblíkem, oba z Prahy, zúčastnil studentského turnaje v Cambridge, kter...